Company

Company

About Us

Unitrade Shipping & Service Co., Ltd. is a one-stop-service company in logistics. We provide supply chain solutions to companies in Thailand, whether they need help with customs clearance, transportation (local and global) or warehousing.

Founded nearly 40 years ago, our strategic solutions and highly-experience team members allow us to deliver comprehensive services to companies from start-up ventures to large multination corporations.  We pride ourselves in being a logistics company that creates customized solutions for our customers and invest in long term partnerships.  Our dedication to excellence enables our customers to achieve a competitive advantage in every part of their supply chain.

“Maximizing Customer’ Satisfaction is Our Mission”

Ready to get started? Contact Us today for more information.

Quality Management

Quality service is our top priority.  As a reflection of this,  we have invested heavily in our quality programs as referenced in the formal, internationally recognized quality certifications below.

ISO 9001:2015

Simply put, ISO 9001 is a foundation for running a business well and we take pride in carrying ISO 9001:2008 certification since 2013 and now pursuing ISO 9001:2015 in May 2018.  ISO 9001 certification demonstrates the capability of an organization to control the processes that ensure their products and services will meet their customers’ requirements each and every time.

AEO Certification

AEO is the abbreviation of Authorized Economic Operator which the World Customs Organization WCO has defined as “an organization or a company involved in the movement of goods certified by Customs of each country”.

Privileges on customs procedures covering import, export and re-export;

  1. Tax privileges to be granted on more speedy tax refund and compensation;
  2. Privileges on using guarantee as standardized Authorized Economic Operator in lieu of placing a guarantee on transshipment and transit;
  3. Privileges on legal cases under the conditions specified by the Customs Department;
  4. Exports will be recognized by foreign Customs Administrations having Mutual Recognition Agreement so-called MRA ;
  5. Other qualified privileges will be announced by the Director-General of Customs.

We are AEO certified since 2014 and has strictly maintained such standards to be a leading customs broker in the industry.

Ready to get started? Contact Us today for more information.

Career

We are recruiting the following positions

เจ้าหน้าที่ฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์ขาเข้า Paperless จำนวน xx คน

ผู้จัดการฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์ขาเข้า จำนวน xx คน

Please send resume and cover letter along with other important documents to manussanun@unitradeshipping.co.th  or call 02 2852902-10 Ext. 304.

ตำแหน่ง :เจ้าหน้าที่ฝ่ายใบขนสินค้า/Paperless
ผู้บังคับบัญชา : ผู้จัดการฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์ขาเข้า Paperless
เพศ : หญิง
การศึกษา : อนุปริญญา

ลักษณะหน้าที่ :

  • ทำใบขนสินค้าขาเข้า
  • จัดพิมพ์ใบขนสินค้า
  • ติดต่อประสานงานกับหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง

หลักสูตรอบรมขององค์กรที่พนักงานต้องทราบ :

  • โปรแกรม Paperless

ความสามารถในงาน :

  • สามารถอ่านเขียนภาษาอังกฤษได้พอสมควร
  • พิมพ์งานคล่อง

ฝ่าย : ลูกค้าสัมพันธ์
แผนก : ลูกค้าสัมพันธ์
อายุ : 22 ปีขึ้นไป
ประสบการณ์ : 2 ปีขึ้นไป

ขอบเขตความรับผิดชอบ :

  • รับมอบหมายงานจากผู้บังคับบัญชา
  • บันทึกข้อมูลในระบบโปรแกรม Paperless เพื่อจัดทำใบขนสินค้าขาเข้า
  • ตรวจสอบข้อมูลใบขนที่จะส่งไปยังกรมศุลกากร
  • ทำการ Print เมื่อได้รับคำตอบกลับจากกรมศุลกากรพร้อมเลขที่ใบขนสินค้าเพื่อให้ CS ไปดำเนินการต่อ
  • งาน อื่นๆ ที่ได้รับมอบหมายจากผู้บังคับบัญชา

ความสามารถอื่นๆ :

  • สามารถใช้คอมพิวเตอร์ และอินเตอร์เน็ตได้
  • ทำงานในสภาวะกดดันได้ดี
  • มีความรับผิดชอบกระตือรือร้น ตรงต่อเวลา
  • ขยัน ละเอียด รอบคอบ
  • มีมนุษย์สัมพันธ์

ตำแหน่ง :เจ้าหน้าที่ฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์/งานขาเข้า
ผู้บังคับบัญชา : ผู้จัดการฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์ขาเข้า
เพศ : ชาย/หญิง
การศึกษา : ปวช. ขึ้นไป

ลักษณะหน้าที่ :

  • ติดต่อประสานงานกับลูกค้า และหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง
  • ตรวจสอบเอกสาร ติดตามงาน

หลักสูตรอบรมขององค์กรที่พนักงานต้องทราบ :

  • หลักสูตรพัฒนาบุคลากร
  • หลักสูตรต่างๆที่กรมศุลกากรจัดขึ้นเพื่อเพิ่มความรู้และความเข้าใจในการปฏิบัติงาน
  • การใช้โปรแกรมสำเร็จรูป ECS

ความสามารถในงาน :

  • ใช้คอมพิวเตอร์ และ อินเตอร์เน็ตได้
  • อ่านเขียนภาษาอังกฤษได้พอสมควร

ฝ่าย : ลูกค้าสัมพันธ์
แผนก : ลูกค้าสัมพันธ์
อายุ : 22 ปีขึ้นไป
ประสบการณ์ : ไม่ต่ำกว่า  2 ปี

ขอบเขตความรับผิดชอบ :

  • ติดต่อประสานงานกับส่วนงานต่างๆ ที่เกี่ยวข้อง (ลูกค้า, สายเรือ, ชิปปิ้งตรวจปล่อยสินค้า)
  • รวบรวมเอกสารให้ครบถ้วนสมบูรณ์เพื่อจัดทำใบขน
  • เบิกเงินเพื่อชำระค่าเอกสาร และภาษีอากร
  • ปิดบัญชีเพื่อส่งมอบเอกสารให้แผนกบัญชี
  • อื่นๆ ตามที่ได้รับมอบหมายจากผู้บังคับบัญชี

ความสามารถอื่นๆ :

  • ผ่านการอบรมหลักสูตรผู้ชำนาญการศุลกากร
  • มีความรับผิดชอบกระตือรือร้น ตรงต่อเวลา
  • ทำงานในสภาวะกดดันได้
  • มีมนุษย์สัมพันธ์
  • ละเอียด รอบคอบ
เจ้าหน้าที่ฝ่ายใบขนสินค้า/Paperless

ตำแหน่ง :เจ้าหน้าที่ฝ่ายใบขนสินค้า/Paperless
ผู้บังคับบัญชา : ผู้จัดการฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์ขาเข้า Paperless
เพศ : หญิง
การศึกษา : อนุปริญญา

ลักษณะหน้าที่ :

  • ทำใบขนสินค้าขาเข้า
  • จัดพิมพ์ใบขนสินค้า
  • ติดต่อประสานงานกับหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง

หลักสูตรอบรมขององค์กรที่พนักงานต้องทราบ :

  • โปรแกรม Paperless

ความสามารถในงาน :

  • สามารถอ่านเขียนภาษาอังกฤษได้พอสมควร
  • พิมพ์งานคล่อง

ฝ่าย : ลูกค้าสัมพันธ์
แผนก : ลูกค้าสัมพันธ์
อายุ : 22 ปีขึ้นไป
ประสบการณ์ : 2 ปีขึ้นไป

ขอบเขตความรับผิดชอบ :

  • รับมอบหมายงานจากผู้บังคับบัญชา
  • บันทึกข้อมูลในระบบโปรแกรม Paperless เพื่อจัดทำใบขนสินค้าขาเข้า
  • ตรวจสอบข้อมูลใบขนที่จะส่งไปยังกรมศุลกากร
  • ทำการ Print เมื่อได้รับคำตอบกลับจากกรมศุลกากรพร้อมเลขที่ใบขนสินค้าเพื่อให้ CS ไปดำเนินการต่อ
  • งาน อื่นๆ ที่ได้รับมอบหมายจากผู้บังคับบัญชา

ความสามารถอื่นๆ :

  • สามารถใช้คอมพิวเตอร์ และอินเตอร์เน็ตได้
  • ทำงานในสภาวะกดดันได้ดี
  • มีความรับผิดชอบกระตือรือร้น ตรงต่อเวลา
  • ขยัน ละเอียด รอบคอบ
  • มีมนุษย์สัมพันธ์
เจ้าหน้าที่ฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์/งานขาเข้า

ตำแหน่ง :เจ้าหน้าที่ฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์/งานขาเข้า
ผู้บังคับบัญชา : ผู้จัดการฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์ขาเข้า
เพศ : ชาย/หญิง
การศึกษา : ปวช. ขึ้นไป

ลักษณะหน้าที่ :

  • ติดต่อประสานงานกับลูกค้า และหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง
  • ตรวจสอบเอกสาร ติดตามงาน

หลักสูตรอบรมขององค์กรที่พนักงานต้องทราบ :

  • หลักสูตรพัฒนาบุคลากร
  • หลักสูตรต่างๆที่กรมศุลกากรจัดขึ้นเพื่อเพิ่มความรู้และความเข้าใจในการปฏิบัติงาน
  • การใช้โปรแกรมสำเร็จรูป ECS

ความสามารถในงาน :

  • ใช้คอมพิวเตอร์ และ อินเตอร์เน็ตได้
  • อ่านเขียนภาษาอังกฤษได้พอสมควร

ฝ่าย : ลูกค้าสัมพันธ์
แผนก : ลูกค้าสัมพันธ์
อายุ : 22 ปีขึ้นไป
ประสบการณ์ : ไม่ต่ำกว่า  2 ปี

ขอบเขตความรับผิดชอบ :

  • ติดต่อประสานงานกับส่วนงานต่างๆ ที่เกี่ยวข้อง (ลูกค้า, สายเรือ, ชิปปิ้งตรวจปล่อยสินค้า)
  • รวบรวมเอกสารให้ครบถ้วนสมบูรณ์เพื่อจัดทำใบขน
  • เบิกเงินเพื่อชำระค่าเอกสาร และภาษีอากร
  • ปิดบัญชีเพื่อส่งมอบเอกสารให้แผนกบัญชี
  • อื่นๆ ตามที่ได้รับมอบหมายจากผู้บังคับบัญชี

ความสามารถอื่นๆ :

  • ผ่านการอบรมหลักสูตรผู้ชำนาญการศุลกากร
  • มีความรับผิดชอบกระตือรือร้น ตรงต่อเวลา
  • ทำงานในสภาวะกดดันได้
  • มีมนุษย์สัมพันธ์
  • ละเอียด รอบคอบ
SEND US A MESSAGE

ENQUIRY HOTLINE

(+66)2 285 4902 – 10

Timing: 08:30 am to 05:30 pm
Monday – Friday

Thank you very much for your feedback.
We will get back as soon as possible.

Top